Deli:

     

Prijavitelji morajo odgovoriti na vprašanje »Zakaj?«

Sara Božanić je ustanoviteljica Inštituta za transmedijski dizajn (ITD) ter hkrati oblikovalka, strateginja, predavateljica in mislec. Je soavtorica projekta Aura City, ki je nastal v sklopu dveletnega projekta UrbanIxD. Leta 2015 jo je Evropska komisija izbrala za sodelovanje pri projektu Voices of Culture – Structured Dialogue between the European Commission and the cultural sector. Sodi med 40 vodilnih evropskih strokovnjakov za področje razvoja skupnosti z digitalnimi mediji. In je predsednica letošnje žirije za nagrade POMP, s katero smo spregovorili o vsebinskem marketingu, njenem delu in seveda o nagradah POMP.

Vse več podjetij se zaveda, da je vsebina pomemben element pri gradnji odnosa s potrošniki. Kakšno je vaše mnenje o vsebinskem marketingu?

Slaba vsebina je kot kozarec slabega vina – spiješ ga in hitro pogoltneš ter nikoli več ne posežeš po njem. Če pa je vino res dobro, ga čutiš v vsakem delu svojega telesa in komaj čakaš, da ga ponovno zaužiješ ter spiješ še in še in še. Enako je z dobro vsebino. Kadar je vsebina dobra, se ti vtisne v spomin in se zato vedno znova vračaš k njej.

In kdaj ter kje ste se s kozarcem dobrega vina oziroma vsebinskim marketingom prvič srečali?

Ne spomnim se, kdaj točno sem se prvič srečala z vsebinskim marketingom. Zelo dobro pa se spomnim, da me je zanj leta 2011 navdušil prav Nenad Senić, ki je povedal, da mora biti vsebina tako dobra, da greš z njo spat v posteljo. :)

Kako pa vsebinski marketing vpletate v svoje delo?

Pri delu mojega tima vsaka vsebina nastane na osnovi obsežnih raziskav in analize pridobljenih podatkov. Preden se lotimo pisanja vsebin, analiziramo obstoječo komunikacijo, komunikacijo konkurentov, njihove poslovne modele, cene, tržne prijeme, izvedemo SEO-analizo (analizo iskanj ključnih besed za vsak trg posebej) ipd. Šele ko pridobimo in analiziramo vse podatke, zapišemo komunikacijsko strategijo, prijeme ter akcije. Nato se lotimo pisanja vsebine. Veliko pozornosti posvečamo tako imenovani lokalizaciji vsebine, tj. prilagoditvi vsebine za trg in posamezen medij, ki mu je namenjena.

Kje vidite vsebinski marketing v prihodnosti?

Prihodnost vsebinskega marketinga vidim v vse večji uporabi in implementaciji tako imenovanega data-centric pristopa. Tehnološki napredek v družbi je očiten in rapiden. Na enak način, kot se razvija sama tehnologija, se razvijajo tudi modeli pridobivanja podatkov. Nikoli prej nismo imeli toliko priložnosti kot danes, da res vemo, kdo je naš kupec ter kaj sta njegova potreba in interes. Verjamem, da se bodo v prihodnosti tako področje kot modeli pridobivanja in analiziranja podatkov še močno razvijali. Mi pa jih moramo znati pravilno zajeti, razumeti in implementirati.

Letos ste prevzeli mesto vodje žirije za nagrade POMP, ki jo sestavljajo strokovnjaki z različnih področij z večletnimi uredniškimi, dizajnerskimi, marketinškimi in piarovskimi kompetencami. Kako se počutite ob tem?

Odlično! Obožujem ljudi in uživam v delu multidisciplinarnih timov, živih debatah in novih spoznanjih. Če je zraven še kaj dobre hrane, je to zame trenutek popolnosti. :)

Na kaj boste kot žirantka pri ocenjevanju prijavljenih del še posebej pozorni?

Ključno je, da je ocenjevanje pošteno. In ravno zato je pomembno za vsako kategorijo posebej postaviti model, tj. sistem, po katerem ocenjuješ dela v posamezni kategoriji. Za vsako kategorijo posebej je treba postaviti točna merila ocenjevanja, kot so na primer kakovost vizualne komunikacije oziroma dizajna, kakovost vsebine, kakovost v dosegu ciljne skupine, inovativnost ... Ko je vsako posamezno delo ocenjeno po točkah, te seštejemo in jih argumentiramo. Pozorni moramo biti, da dela ne ocenjujemo po lastnih preferencah, temveč po vplivu, ki ga je imelo na ciljno skupino in trg, ki mu je namenjeno.

Kaj bo po vašem mnenju odločalo o zmagovalcu?

Rezultat . :) Kakovost strategije, komunikacijskega koncepta, izvedbe in dosega ...

Imate nasvet za tiste, ki bodo letos prijavili svoja dela za nagrade POMP?

Pri vsaki prijavi je zame pomembno, da res razumem zgodbo in pomen prijavljenega dela. To se doseže, kadar avtor dela odgovori na vprašanje »Zakaj?«.

Pred leti sem si postavila metodologijo pisanja prijav, katere ključni element so odgovori na vprašanja z določenim vrstnim redom:

1. Kaj je zgodba, ki jo želim povedati?,

2. Komu je namenjena?,

3. Zakaj naj bi komu bilo mar za to zgodbo in zakaj naj bi o njej nekdo govoril naprej?.

S tovrstnim pristopom, tj. odgovori na vprašanja, podam bralcu prijave celovite odgovore o tem, kaj komuniciram, komu in na katerem trgu ter kaj je emocionalna vez med bralcem/uporabnikom in mojo zgodbo. Prav odgovor na zadnje vprašanje je zmeraj najtežji, saj tematizira emocijo, ki jo delo želi sprožiti. Treba pa se je zavedati, da če sami ne znamo odgovoriti na vprašanje, zakaj naj bi nekdo našo zgodbo delil naprej, je tudi ne bo. Natančneje ko opredelimo emocionalno vez med zgodbo in bralci, večja je verjetnosti, da bodo ti o zgodbi govorili in jo delili znotraj svojih skupnosti. Se že veselim branja vseh prijavljenih del.

Deli:

     

O nagradah

Ob zaključku letošnjega 8. POMP Foruma, 28. septembra 2017, bodo že petič podeljene letne nagrade za največje dosežke na področju vsebinskega marketinga v Sloveniji, imenovane POMP. Pobudnik projekta je agencija PM.

POMPI, vključno z glavno nagrado VELIKI POMP za projekt vsebinskega marketinga leta, so vsako leto podeljeni dosežkom, ki niso le inovativni in kreativni, temveč tudi učinkoviti, ki torej dosegajo ali celo presegajo vaše dolgoročne komunikacijske, marketinške in poslovne cilje.

KATEGORIJE

Za nagrade se lahko potegujete posamezniki, podjetja, javne ustanove in druge organizacije ter agencije, ki projekte vsebinskega marketinga izvajate za svoje naročnike.

Člani žirije so v vseh kategorijah ocenjevali:

  • kako vsebina dopolnjuje oz. izboljšuje ponudbo blagovne znamke
  • kako relevantna je za ciljno skupino, kateri je namenjena
  • še posebno pa, kako učinkovito se jo uporablja kot del vaše dolgoročne komunikacijske in marketinške strategije.

Torej ne gre le za ocenjevanje inovativnosti oz. kreativnosti, temveč tudi umeščenosti prijavljenega dela v celostno komunikacijsko/poslovno/marketinško strategijo in njene učinkovitosti.

ZMAGOVALCI NAGRAD POMP 2017

 

NAJBOLJŠA CELOSTNA STRATEGIJA VSEBINSKEGA MARKETINGA


NAGRAJENEC: Strategija vsebinskega marketinga Zavarovalnice Triglav, Zavarovalnica Triglav
Obrazložitev: Zavarovalnica Triglav ima zelo dovršeno in celostno strategijo, ki zaobjema interno in eksterne javnosti, vključno z vsemi sedmimi trgi v regiji. Vsi njihovi mediji pa med seboj smiselno prepletajo in učinkovito dopolnjujejo. Predvsem pa je ton komunikacije povsem prirejen ciljnim skupinam in vsakemu posameznemu mediju. Vsebine zajemajo širok spekter področij, kar omogoča, da se uporabniki hitreje najdejo v njih in jih redno spremljajo.

POSEBNA POHVALA: Strategija vsebinskega marketinga NLB, NLB
Obrazložitev: V zadnjih letih pri NLB opažamo velik preskok iz trženja produktov na uspešno izvajanje vsebinski marketing. Pri tej banki izstopa predvsem jasna segmentacija ciljnih skupin, zato je komunikacija z vsako posebej ustrezno prilagojena in zaradi tega tudi učinkovita. Za zgled vsem drugim.
 

NAJBOLJŠI DIGITALNI MEDIJ


POSEBNA POHVALA:
Mr. Gizzmo Chatbot, Val Skupina – gizzmo.si Obrazložitev: Edini izmed prijavljenih del, pri katerem so naredili korak dlje in poskrbeli za dvosmerno komunikacijo. Še posebej inovativen in koristen se članom žirije zdi preplet produktne komunikacije s koristno komunikacijo.

Zdravko Lidl, Lidl Slovenija Obrazložitev: Zdravko Lidl ima zelo dobro razdelano zgodbo. Je simpatični ambasador zdravja, dobrega počutja in kakovostnega preživljanja prostega časa. Vsebina medija je prikupna, zanimiva za branje in rabo. Celotno spletno mesto pa jasno kaže na to, da ga dela skupina z veliko strastjo do svojega dela.
 

NAJBOLJŠI VIDEO


NAGRAJENEC: Prevc komplet, Zavarovalnica Triglav
Obrazložitev: Prevc komplet je serija odlično zasnovanih videov, ki s simpatično bratsko trojico predstavlja dober recept za zanimivo vsebino. Na preprost in iskren način jim je uspelo osvetliti vrednote bratov Prevc ter jih zelo pametno povezati s svojo blagovno znamko in ponudbo.

POSEBNA POHVALA: Mercedes AMG C63 with an Akrapovič Exhaust System, Akrapovič Kreativa
Obrazložitev: Vrhunsko zasnovan in domišljen predstavitveni video, ob katerem dobiš kurjo polt. S svojo glasbeno podlago vzbudi čustva in očara tudi avtomobilski industriji manj najklonjene gledalce. Pohvalimo lahko tudi komunikacijo, ki jasno sporoča vrhunsko kakovost, zvok, strast in moč blagovne znamke.
 

NAJBOLJŠA TISKANA REVIJA/ČASOPIS


NAGRAJENEC: Preprosto, Lidl Slovenija
Obrazložitev: Korporativna revija, ki je lepa, koristna in se prodaja, je odraz pametne strategije in dobrega tima. Razgibana in lahkotna vsebina z uporabnimi nasveti in recepti je branje, ki ga imajo ženske, ki iščejo vsakdanji navdih, rade. Dober način pozicioniranja podjetja in izdelkov, ki jih prodajajo, predvsem pa dober način pridobivanja novih kupcev. Revija Preprosto je preprosto dobra, čestitamo!

POSEBNA POHVALA: Ambition, Slovensko-nemška gospodarska zbornica
Obrazložitev: Všečna poslovna revija, ki skladno s poslanstvom Slovensko-nemške gospodarske zbornice prinaša številne uporabne informacije in zanimivosti za člane in poslovneže v obeh državah, hkrati pa diskretno nagovarja nove. Zadržan dizajn, kakovostna fotografija, predvsem pa kreativen nabor vsebin revijo nedvomno uvršča med boljše v svoji vrsti in na tak način dviguje prepoznavnost ter utrjuje vlogo zbornice v družbi in med članstvom.
 

NAJBOLJŠE KOMUNICIRANJE NA DRUŽBENIH MEDIJIH


NAGRAJENEC: Akrapovič na Facebooku in Instagramu, Akrapovič Kreativa
Obrazložitev: Inovativna, izčiščena komunikacija, ki do potankosti razume svojo ciljno skupino. Visoka estetika objav, segmentacija interesov skozi vsebine in integracija zvoka v komunikaciji sporoča, da podjetje resnično razume potrebe in interese svoje ciljne skupine. Komunikacija na Instagramu služi kot šolski primer, kako voditi pretežno ženski medij za pretežno moško občinstvo.

POSEBNA POHVALA: Snapchat profil Lidl Slovenija, Lidl Slovenija
Obrazložitev: Podjetje se je s komunikacijo na Snapchatu na odličen način lotilo približevanja mlajši ciljni skupini in pridobivanja novih potrošnikov med njimi. Na vrhunski način so izkoriščene tudi funkcionalnosti medija, s katerimi predstavljajo svojo zgodbo.
 

NAJBOLJŠI E-NOVIČNIK


NAGRAJENEC: PS interni novičnik, Porsche Slovenija
Obrazložitev: E-novičnik jasno nagovarja ciljno publiko, je čist in pregleden. S svojo vsebino odlično dopolnjuje celotno strategijo internega komuniciranja podjetja in učinkovito izpolnjuje ključne naloge internih medijev, kot so povezovanje med zaposlenimi, krepitev razumevanja in pripadnosti zaposlenih podjetju.
 

NAJBOLJŠI MEDIJ(I) JAVNEGA SEKTORJA, ZDRUŽENJ IN NEPROFITNIH ORGANIZACIJ


NAGRAJENEC: Ambition, Slovensko-nemška gospodarska zbornica
Obrazložitev: Revija je odličen primer učinkovitega izvajanja strategije vsebinskega marketinga, z jasno publiko in cilji, k čemur je usmerjen sleherni korak in aktivnost, zato ne presenečajo pozitivni odzivi nagovorjene javnosti. Posebno pohvalo si zasluži dodatna distribucija vsebine in dostopnost revije na ključnih točkah dosega ciljne skupine.
 

NAJBOLJŠA VSEBINSKA KAMPANJA


NAGRAJENEC: Potresi vedno pretresejo, Zavarovalnica Triglav
Obrazložitev: Odlično zasnovana kampanja, ki na kakovosten in celovit ter interaktiven način izobražuje bralce o potresih in potresnih območjih Slovenije. Svež in sodoben uredniški pristop dobro poveže vsebino in blagovno znamko.

POSEBNA POHVALA: Ne čakaj, postani darovalec, AV Studio in IPPR
Obrazložitev: Kampanja na prefinjen način prepleta sporočilo akcije in same prejemnike organov, tj. eno od ciljnih skupin kampanje. Ta je odlično zasnovana, a potrebuje nadaljevanje. Na žalost se tovrstne vsebine prehitro umaknejo z naslovnic. Rezultat kampanje je dokaz, da so neaktivnosti in strah praviloma vedno posledica neinformiranosti in predsodkov.
 

NAJBOLJŠE NATIVNO OGLAŠEVANJE


NAGRAJENEC: Zdravje, Triglav, Zdravstvena zavarovalnica
Obrazložitev: Žirija je prepoznala visoko kakovost in relevantnost vsebine, njeno umeščenost in povezovanje s preostalimi povezanimi vsebinami medija, ki so na res visoki ravni. Pojasnila stroke, izkušnje zavarovancev in pregledna razlaga z dodanimi vizualnimi elementi dajejo vsebinam dodano vrednost in so odlično usklajena s komunikacijo blagovne znamke.

POSEBNA POHVALA: Das Welt Auto – Zajamčeno dober občutek, Get.In za Porsche Slovenija
Obrazložitev: Znamka na kakovosten način prepleta spletno oglaševanje in promocijske članke ter kakovostno odgovarja na interes posamezne ciljne skupine. Posebna pohvala gre tudi osebnim zgodbam zadovoljnih kupcev, ki so na diskreten način umeščene v vsebine.
 

NAJBOLJŠI MEDIJ(I) INTERNEGA KOMUNICIRANJA


NAGRAJENEC: Obzornik – Depresija. Pogovarjajmo se., Zavarovalnica Triglav
Obrazložitev: To delo je med vsemi prijavljenimi tako zelo izstopalo, da so se člani žirije odločili v tej kategoriji podeliti le nagrado. Žirija pozdravlja drznost podjetja, da na strokoven način spregovori o vse bolj razširjeni bolezni. Posebna tematska številka Obzornika izraža skrb podjetja za zdravje zaposlenih, hkrati pa deluje preventivno in kurativno. S takšnim pristopom Zavarovalnica Triglav sporoča, da zna prisluhniti in razumeti potrebe in težave svojih zaposlenih. Dobro obravnavana strokovna vsebina in vrhunska vizualna podoba sta le še pika na i.
 

NAJBOLJŠI INFLUENCER MARKETING


NAGRAJENEC: #MINIDENTITETA, Sonce.net za BMW Slovenija
Obrazložitev: Projekt #Minidentiteta dokazuje, da za izvrstno zapeljan vplivnostni marketing ni nujen visok finančni vložek, pač pa izbira pravih influencerjev z iskreno, avtentično vsebino. Gre za dober primer celovito, korektno in učinkovito izvedene produktne kampanje.

POSEBNA POHVALA: Huawei P10, Sidera za Huawei
Obrazložitev: Žirija pozdravlja izbor influencerjev in komunikacijskih aktivnosti, s katerimi so izpostavili glavne adute produkta. Da gre za korektno in učinkovito izpeljan projekt, dokazuje tudi dejstvo, da je delež prodaje mobilnih telefonov Huawei narasel za 70 odstotkov.
 

NAJBOLJŠA NASLOVNICA (TISKANEGA ALI DIGITALNEGA MEDIJA)


NAGRAJENEC: Obzornik, april 2017, Zavarovalnica Triglav
Obrazložitev: V tej kategoriji dileme ni bilo. Člani žirije so se povsem strinjali, da je daleč najboljša naslovnica med vsemi prav ta. Kdo bi si mislil, da si lahko podjetje dovoli kaj tako kakovostnega v okviru internega komuniciranja! Članov žirije izjemno pozitiven odziv med zaposlenimi nikakor ne preseneča. Poklon!

POSEBNA POHVALA: Preprosto, pomlad 2017, Lidl Slovenija
Obrazložitev: Inovativna uporaba različnih pisav, čudovit barvni kontrast, izjemna kompozicija fotografije. Fotografija na naslovnici, posneta z iPhonom. Odlično opravljena naloga.
 

NAJBOLJŠA OBLIKOVNA REŠITEV NA PODROČJU VSEBINSKEGA MARKETINGA


NAGRAJENEC: Preprosto, Lidl Slovenija
Obrazložitev: Zelo lepo oblikovana revija. Člani žirije so posebej pohvalili uporabo živahne palete barv, kombinacijo klasičnih in neobičajnih pisav ter kakovostne fotografije in ilustracije. Ob listanju revije postaneš zelo lačen.

POSEBNA POHVALA: Simply Clever Colours, Porsche Slovenija za blagovno znamko ŠKODA
Obrazložitev: Več kot očitno je, da gre za oblikovno zelo premišljeno spletno mesto. Neverjetni detajli, odlična uporaba barvne palete, da kombinacije vizualnih elementov in pisav ne omenjamo. To je primer izjemno lepo oblikovanega portala.
 

NAGRADA ZA POSEBNE DOSEŽKE NA PODROČJU VSEBINSKEGA MARKETINGA


NAGRAJENECA:
Moja jezera, Manca Korelc
Obrazložitev: Strast in ljubezen do jezer sta skozi osebno pripoved na celovit in igriv način podana skozi spletno mesto. Žirija je prepoznala odličen vsebinski projekt z estetskimi fotografijami, ki ima velik potencial, da postane tržno zanimiv. Člani žirije želijo s to nagrado poudariti, da za projektom stoji le ena oseba, ki pa je vsem nam dokazala, da se lahko doseže ogromno, če najdeš svojo nišo, vanjo verjameš in jo zapelješ v pravo smer.

IN
Mitja Bokun
Obrazložitev: Žirija ni mogla zaključiti svojega dela, ne da bi izpostavila izjemnega umetniškega mojstra. Njegove ilustracije so minulo leto dopolnjevale številne korporativne medije slovenskih podjetij, kot so NAMA, Akrapovič, Lidl Slovenija, Zavarovalnica Triglav in druge. Pri ocenjevanju prijavljenih del so vedno znova bodle v oči s svojo odličnostjo, raznolikostjo in estetiko.
 

GLAVNA NAGRADA: VELIKI POMP 2017 – PROJEKT VSEBINSKEGA MARKETINGA LETA


NAGRAJENEC:
Akrapovič na Facebooku in Instagramu, Akrapovič Kreativa
Obrazložitev: Podjetje Akrapovič se komuniciranja na družbenih medijih loteva analitično premišljeno, z jasno zastavljenimi cilji in opredeljenimi ciljnimi skupinami. Njihovo komuniciranje je dokaz, da se z dobro strategijo in načinom merjenja uspešnosti lahko tudi na družbenih medijih dosega in presega pričakovane učinke. V času, ko je konkurenca na družbenih medijih izredno močna, njihove objave dosegajo visoko interakcijo in sledilcem vedno znova ponujajo sveže in privlačne vsebine. Segmentacija interesov skozi vsebine in integracija zvoka v samo komunikacijo na družbenih medijih na odličen način izkazuje razumevanje potreb in interesa ciljne skupine ter same znamke. Piko na i doda estetska izpopolnjenost objav, ki sledilce le še bolj privlači. Čestitamo!